پایگاه خبری و اطلاع رسانی شهرداری رباط کریم پژواك انقلاب اسلامی در تمام عالم گسترش پیدا كرد
شنبه, 6 مرداد 1403
  • ساعت : ۱۱:۴۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ 
  • کد خبر : ۳۲۱۹
آیت الله اعرافی:
پژواك انقلاب اسلامی در تمام عالم گسترش پیدا كرد
تنها سهامدار انقلاب مردم سرافراز ایران هستند
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه صدای ملت ایران و انقلاب آن در تمام عالم انعکاس پیدا کرده و یک نمونه ابعاد بین‌المللی، محور مقاومت و شبکه عظیم مجاهدان در راه خدا است، گفت: این انقلاب از متن و بطن مردم به پا خواست و گروهی خاصی سهامدار آن نیستند و تنها سهامدار انقلاب اسلامی مردم رشید و سرافراز ایران هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری و شورای اسلامی رباط‌کریم، آیت‌الله علیرضا اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان در اجتماع مردم رباط‌کریم در یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهارکرد: حقیقتا باید قدردان مردم شریف و قهرمانی باشیم که این چنین با بصیرت و هوشمندی و با شجاعت و حکمت در مسیر اسلام و ایران استوار مانده‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی از معدود انقلاب‌هایی است که در طول حدود نیم قرن به حیات و راه خود ادامه داده است و از اهداف والای خود عقب ننشسته است، این افتخار برای شما ملت ایران است، شما مردم سرافراز بودید که چنین پدیده ممتازی را به وجود آوردید‌.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان‌کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی سطحی و متعاف نبود و این انقلاب برای آرمان‌های بزرگ الهی و قدسی به وجود آمد و انقلابی معرفتی، بنیادی و بسیار عمیق بود که نظیر آن را طی قرون اخیر دنیا شاهد نبودیم و انقلابی برآمده از اندیشه اسلامی و مبتنی بر معارف بلند الهی بود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه این انقلاب، انقلابی تمدنی، جامع و فراگیر ساحت‌های مختلف زندگی بشر معاصر بود، افزود: انقلاب اسلامی خط بطلانی بر تمام تحلیل‌های قرن بیستم مبنی بر پایان عصر دین، بود و نشان داد که دین و اسلام در اعماق جان بشر ریشه دارد و عصر آن به پایان نخواهد رسید‌.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در چارچوب یک ملت و مرز محصور نماند و امواج و پژواکی داشت که در عالم گسترش پیدا کرد، ادامه داد: صدای ملت ایران و انقلاب آن در تمام عالم انعکاس پیدا کرده و یک نمونه ابعاد بین‌المللی، محور مقاومت و شبکه عظیم مجاهدان در راه خدا است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان‌کرد: انقلاب اسلامی معادلات جهانی را تغییر داد و امروز پس از ۴۵ سال جبهه استکبار در برابر اقتدار ایران صف کشیده‌اند و حضور امروز شما تاکیدی بر پیام الهی انقلاب است و این انقلاب از متن و بطن مردم به پا خواست و گروهی خاصی سهامدار آن نیستند و تنها سهامدار انقلاب اسلامی مردم رشید و سرافراز ایران هستند.

آیت‌الله اعرافی اضافه‌کرد: امروز جنگ ترکیبی پیچیده علیه ملت ایران که در تاریخ معاصر سابقه ندارد، جریان دارد؛ زیرا انقلاب پدیده شگفت‌انگیزی بود که تمام خوبان عالم به آن دل دادند، محور مقاومت شکل گرفت و جریان معارف الهی در عالم نشر پیدا کرد و در مقابل دشمنان و مستکبران صف کشیدند.

منبع خبر
اداره روابط عمومی
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0