پایگاه خبری و اطلاع رسانی شهرداری رباط کریم تشدید برخورد با عوامل ایجاد سد معبر در معابر عمومی كهن شهر رباط كریم
Friday, March 29, 2024
categorytitle / معاونت خدمات شهری .
  • time : 21:56
  • Date : Sat Jun 10, 2023
  • news code : 2940
تشدید برخورد با عوامل ایجاد سد معبر در معابر عمومی كهن شهر رباط كریم
سرپرست شهرداری رباط کریم از تشدید برخورد با عوامل ایجاد سد معبر در معابر عمومی شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و أمور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر رباط کریم؛ مهندس مهدی پور با اشاره به تبصره ۶ ماده ۹۶ و تبصره بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ‌ها اصلاحیه ۱۳۴۵، که شهرداری‌ ها را مکلف کرده تا راسا نسبت به آزادسازی معابر اقدام کنند ، افزود: مدیریت شهری رباط کریم به استناد قوانین ذکر شده و در راستای احقاق حق و حقوق عمومی شهروندان با عوامل ایجاد کننده سد معبر عمومی اعم از کسبه و مغازه داران ،دست فروشان ،صنف تعمیرکاران خودرو ، کسبه هایی که از پیاده رو به نفع شخصی خود استفاده میکنند و با قراردادن میز ،صندلی ،کالا و دیگر لوازم ، عبور و مرور شهروندان را مختل می نمایند به شدت برخورد خواهد کرد.
سرپرست شهرداری رباط کریم در ادامه به برخی از نتایج ایجاد عوامل سد معبر اشاره کرد و گفت: وقتی پیاده راه ها را که محل عبور و مرور افراد و شهروندان است مسدود می کنیم این شهروندان ناگزیر یا باید از  خیابان عبور کنند و درنتیجه باعث ایجاد تصادف و ترافیک های شدید در خیابان ها خواهد شد و یا اینکه مسیر حرکت خود را تغییر دهند که در هر دو حالت وقت و زمان شهروندان چه راکب و چه پیاده به هدر خواهد رفت. ،آلودگی هوا ،آلودگی صوتی و افزایش مصرف سوخت از دیگر نتایج ایجاد سد معبر است .
این مقام مسئول گفت : ممکن است اجرای قانون و برخورد با متخلفین و ایجادکنندگان سد معبر عمومی که با همکاری دادستانی محترم شهرستان و نیروهای انتظامی در سطح شهر و معابر عمومی در حال انجام است و مستمر اجرا خواهد شد باعث ناراحتی و گرفتاری برخی از کسبه و شهروندان شود که بار دیگر اعلام میکنیم از ایجاد سد معبر پرهیز نمایند و شهرداری را در ارائه خدمات بهینه در سایر موارد یاری کنند.
گفتنی است صبح امروز عوامل سد معبر در نبش کوچه گلستان پنجم، واقع در نبش خیابان شهید صیاد شیرازی با چندین مورد وانتی میوه فروش مواجه می شوند که در پیاده رو اقدام به ایجاد سقف چادری نموده و میوه های خود را بساط کرده بود. لذا در ابتدا با تذکرات شفاهی خواستار جمع آوری و آزاد سازی معبر می شوند اما با بی اعتنایی این افراد مواجه شده و ضمن رعایت قوانین و هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی ، سقف چادری محل بساط آنان را باز کرده و اقدام به جمع آوری میوه ها و انتقال به مکان دیگری می نمایند تا بدون ایجاد سد معبر  و مزاحمت برای دیگر شهروندان، به کسب خود ادامه دهند.

news source
اداره روابط عمومی
Average :  5.00 |  Submitted :  1

Tags

    6.1.7.0
    V6.1.7.0